دسته‌بندی نشده

0 تا 100 راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

به صورت کلی راه اندازی هر کسب و کری مشکلات خودش را دارد، سختی های جداگانه و منحصر به فردی دارد و ریسک هایی را نیاز دارد که لازم است همه این موارد را با جان و دل بپذیرید، اما اگر آموزش درستی ببینید، اگر تحقیقات لازم قبل از راه اندازی کسب و کار مورد نظر را انجام دهید و اگر از بزرگان آن حوزه و از افرادی که تجربه کار در زمینه انتخابی شما را دارند، پرس و جو کنید، مطمئنا سختی های راه، مشکلات پیش رو و ریسک هایی که احتمال آن ها وجود دارد، کاهش خواهند یافت، بنابراین در این مقاله خواندنی و شاید کمی طولانی، اما بسیار کاربردی از فروشگاه اینترنتی کویین لایف با ما همراه باشید، تا 0 تا 100 راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، آنلایم شاپ و یا حضوری لوازم آرایشی را به شما عزیزان آموزش دهیم. اما قبل از هر چیزی …

باید بدانید که همه دوست دارند که زیبا باشند، صنعت لوازم آرایشی روز به روز در حال افزایش است، روز به روز به شمار افرادی که استفاده از لوازم آرایشی مختلف برای زیبا تر کردن چهره خود، نشان دادن بیشتر زیبایی ذاتی که دارند و یا پوشاندن عیوب چهره و صورتشان را انتخاب می کنند، بیشتر و بیشتر می شود و این یعنی، شغل لوازم آرایشی و راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی، همواره می تواند ایده ای عالی، برای یک کسب و کار پر سود باشد. بنابراین اگر شما هم مایل به راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی خود هستید بهتر است ابتدا بدانید که این شغل چیست

معرفی شغل فروشگاه لوازم آرایشی

در واقع شغل فروش لوازم آرایشی به فروش هر وسیله ای که باعث زیبا تر شدن، بهتر شدن وضعیت، تغییر حالت و بهتر دیده شدن افراد خواهد شد، گفته می شود، فروش لوازمی برای میکاپ صورت، فروش محصولات مراقبت از پوست و یا فروش محصولات بهداشتی همه و همه زیر شاخه هایی از شغل فروشگاه لوازم آرایشی هستند. فروشگاه های مختلف لوازم آرایشی موجود در سطح شهر ها، محصولات بسیار مختلفی ارائه می دهند. اما در نهایت این به شما بستگی دارد که شغل شما چگونه باشد، چه خدماتی ارائه می دهد و چه محصولاتی به فروش می رساند. ما در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که برای راه اندازی شغل لوازم آرایشیف بسیار کلیدی و مناسب خواهند بود.

راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

و اما مراحل راه اندای فروشگاه لوازم آرایشی

نکته اولی که باید رعایت کنید، این است که نباید عجولانه رفتار کنید، به عنوان مثال نباید خیلی سریع یک مغازه اجاره کنید و این تصمیم را بدون توجه به شرایط کاری، بودجه و محصولاتی که می خواهید ازائه دهید و یا مشتریانی که می خواهید داشته باشید، بگیرید. نیاز است که همه کار ها را مرحله به مرحله و به درستی انجام دهید، رعایت مرحله به مرحله راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی باعث می شود که ریسک ها و خطرات شما کاهش یافته و احتمال اشتباه کردن کمتر شود. بنابراین :

1 – محصولات مناسب برای فروش را انتخاب کنید

خیلی مهم است که محصولات درستی انتخاب کنید، محصولاتی که ارائه می دهید، به هم ربط داشته باشند و مستری بدانید که برای چه چیزی در فروشگاه شما بگردد. بنابراین لیستی از همه لوازم آرایشی که یک مغازه و فروشگاه لوازم آرایشی می تواند داشته باشد را تهیه کنید و از میان آنها مواردی که می توانید بر اساس بودجه تان آن ها را تهیه کرده و در فروشگاهتان عرضه کنید را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که هر چه تعداد محصولات شما بیشتر باشد ممکن است فروش بیشتری داشته باشید، اما هرچه حوزه تان هم تخصصی تر باشد، فروشتان در نهایت بهتر و سودتان بیشتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه به فکر بیشتر کردن تنوع باشید، به فکر کامل تر کردن یک شاخه از آن باشید. برای همین منظور بهتر است مقاله لیست کامل انواع لوازم آرایشی برای مغازه را بخوانید تا همه محصولاتی که می توانید داشته باشید را بشناسید.

2 – محل مناسبی برای فروشگاهتان انتخاب کنید

بعد از اینکه محصولاتی که می خواهید ارائه دهید را انتخاب کردید، به دنبال محل مناسبی باشید که هم پاخور فروشگاهتان زیاد باشد، هم خواهان محصولات شما در محل مورد نظر زیاد باشد و هم فروش بالایی داشته باشید، البته حتما به فکر راه اندازی بخش فروش آنلاین فروشگاهتان هم باشید، برای این منظور، هم می توانید وبسایت داشته باشید و هم می توانید یک پیج اینستاگرامی و یا کانال تلگرامی و … داشته باشید. در نظر داشته باشید که در انتخاب فروشگاه، موارد بسیاری دخیل اند، به عنوان مثال بودجه، مقدار جنسی که دارید و نحوه فروشی که می خواهید داشته باشید، به عنوان مال اگر تعداد جنس هایتان زیاد نباشد، نباید فروشگاه بزرگی اجاره کنید. همچنین فروشگاهی که اجاره می کنید، باید فضای کافی برای ورود مشتریان، راحتی آنها و جستجو میان محصولاتتان و یا تست و بررسی آنها را ینز داشته باشد. برای همین بهتر است که فروشگاهتان موارد زیر را داشته باشد.

  • حتما از یک میز کانتر در وسط فروشگاه و در بین اقلامتان استفاده کنید و بر روی آن لوازم آرایشی تستری که دارید را قرار دهید، تا هم مشتریانتان همه لوازم آرایشی و مصحولایت که شما دارید را به صورت ریز به ریز ببینند و هم امکان تست از میان آنها برایشان فراهم باشد
  • حتما یک یا چندین صندلی بسته به متراژ فضایی که دارید، در وسط فروشگاهتان قرار دهید تا همراهان مشتریانی که دارید و یا مشتریانی که در صف قرار دارند، امکان استراحت برایشان فراهم باشد.
  • و نکته مهمی که در راه اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی وجود دارد این است که باید حتما از یک یا چندین آینه هم بزرگ در اطراف و متصل به دیواره های فروشگاه و هم کوچک و قرار گرفته بر روی کانتر تستر ها استفاده کنید، تا مشتریانتان تست لوازمی که انتخاب کرده اند را به راحتی بر روی چهره خود ببینند.
  • و در پاان این نکته را نیز فراموش نکنید که برای بهتر دیده شدن لوازم آرایشی موجود در فروشگاهتان باید حتما روشنایی کافی داشته باشید.

3 – مجوز های لازم برای راه اندازی فروشگاهتان را دریافت کنید

دریافت مجوز ها کار سختی نیست و نیازمند زمان زیادی هم نیست، اما عدم توجه به آن باعث می شود که در زمانی که فکر می کنید فروشگاهتان در حال جا افتادن است، خودتان و عدم توجهتان، باعث بسته شدن فروشگاهتان شود، اگر فروشگاه حضوری دارید، مجوز های لازم برای آن و اگر فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ دارید، مجوز های لازم برای آن را دریافت کنید و در قالب قانون فعالیتتان را شروع و ادامه دهید.

4 – از بازار یابی برای فروشگاهتان دریغ نکنید

نکته مهم دیگری که در راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی مهم است، این است که باید قسمتی از بودجه ای که دارید را برای بازار یابی و تبلیغات کنار بگذارید، حال این بازاریابی می تواند در سطح شهر باشد و یا در سطح شبکه هیا اجتماعی و به هر صورتی که منجر به فروش بیشتر شما می شود.

5 – خرید عمده لوازم آرایشی را به بهترین نحو انجام دهید

و در نهایت چیزی که منجر به زنده ماندن فروشگاه شما می شود، قیمت مناسب عرضه محصولات است، هر چند برای بسیاری از خریداران قیمت ملاک نیست، اما برای درصد بیشتری از آنها قیمت ملاک اول و آخر است. بنابراین باید قیمت منسابی داشته باشید، بای این که قیمت مناسبی هم داشته باشید، باید خریدتان را با قیمت مناسبی انجام داده باشید، بنابراین قدرم مهم راه اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی، خرید عمده لوازم آرایشی از بهترین فروشگاهی است که می تواند به شما جنس بدهد. فروشگاه اینترنتی کویین لایف یکی از فروشگاه های خرید عمده لوازم آرایشی به صورت اینترنتی است که هم محصولات بسیار متنوعی دارد، هم شرایط بسیار ویژه ای فراهم کرده است و هم قیمت های بسیار بسیار مناسبی نیز دارد.

راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

در آمد شغل و فروشگاه لوازم آرایشی

اگر هم هنوز تصمی به انتخاب حوزه نگرفته اید و مصمم نیستید که فروشگاهی که می خواهید راه اندازی کنید، لوازم آرایشی خواهد بود یا فروشگاهی دیگر، باید بگوییم که لوازم آرایشی از حوزه هایی است که سود خوبی دارد، فروش بالایی هم دارد و چون مصرفی است و همواره در حال پیشرفت می باشد، فروشتان دائمی و همیشگی خواهد بود و حتی فصلی هم نیست. بازگشت سرمایه اش از بسیاری از شغل ها سریع تر است و ضایعات کمتری هم دارد. ضمننا باعث جذب مشتری ثابت و ثابت نگه داشتن فروش هم می شود.

نظرات در مورد شغل لوازم آرایشی

تقریبا درصد کمی از افرادی که شغل لوازم آرایشی را انتخاب می کنند و تصمیم به راه اندازی فروشگاه آن می گیرند، از این شغل نا رضایتی دارند، البته نارضایتی آنها نیز باید بررسی شود، چراکه در صورت خرید درست، توجه به نکات ریز، در نظر گرفتن معایب و توجه کردن به مزایا و همچنین بازاریابی اصولی و ارائه محصولات خوب و با کیفیت، احتمال شکست در شغل لوازم آرایشی به شدت کاهش می یابد.

معایب شغل لوازم آرایشی

هر شغلی که بخواهید انتخاب کنید مزایا و معایب خود را دارد و غیر ممکن است که شغلی بدون عیب و کامل و بی نقص باشد، در واقع به منظور اینکه قبل از راه اندازی فروشگاه و انتخاب شغل لوازم آرایشی شما آگاهی کامل از همه خطرات و ریسک های پیش رویتان داشته باشید، ما حتی قبل از اینکه مزایای این شغل را به شما بگوییم، در ادامه معایب آن را بیان کرده ایم :

  • اولین مود از معیاب راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی این است که ممکن است محصولی که شما انتخاب و خریداری می کنید اصلا به سلیقه مشتریان شما خوش نیاید و هیچ فروشی از آن نداشته باشید، بنابراین مهم است که در ابتدا در تعداد زیاد خرید نکنید.
  • از دیگر معایبی که راه اندازی شغل لوازم آرایشی دارد، این است که ممکن است در ابتدا هزینه راه اندازی آن بالا باشد و بودجه شما کفاف خرید مناسبی را ندهد، بنابراین  به بودجه نسبتا خوبی هم احتیاج دارد.
  • از دیگر معایب راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی باید به بحث رقابت اشاره کرد، اگر دقیقا محصولاتی را ارائه می دهید که فروشگاه بغلیتان با قیمت کمتری ارائه می دهد، مطمئنا فروش خوبی نخواهید داشت، بنابراین یا باید روش های بازار یابی بهتری به کار بگیرید و یا محصولاتتان را تغییر دهید.
  • ممکن است از فروشگاهی خرید عمده انجام دهید، که محصولات و لوازم آرایشی کاملا بی کیفیت به شما بدهد و نتیجتا مشتریان شما از شما ازرده شده و خرید دیگری از شما انجام ندهند، بنابرای نکیفیت لوازم آرایشی هم که می فروشید بسیار مهم است.

و اما مزایای راه اندازی فروشگاه و شغل لوازم آرایشی

  • درآمد و سود شغل فروشگاه لوازم آرایشی بسیار مناسب است و از سود خیلی از شغل های دیگر بیشتر است
  • در صورتی که محصولات و لوازم آرایشی خوب و با کیفیتی ارائه دهید، مشتریان زیادی خواهید داشت و خیلی سریع، به درآمد خییل عالی خواهید رسید.
  • لوازم آرایشی از جمله محصولات مصرفی است که هم هخانم ها از آن استفاده می کنند، بنابراین بازار هدف شما بسیار بزرگ و گسترده است.
  • به دلیل فروش بسیار زیاد، بازگشت سرمایه شما خیلی سریع است و این از دیگر مزایای راه اندازی شغل و فروشگاه لوازم آرایشی می باشد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که بابت راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشیتان به شما تبریک می گوییم، اما حتما موارد بالا را رعایت کرده و از همه مهمتر سعی کنید خرید عمده لوازم آرایشی خوبی داشته باشید، تا هم امکان فروش مصحولاتتان با سود مناسب میسر باشد و هم بتوانید قیمت ها را پایین کشیده و شرایط فروش فوق العاده داشته باشید و از پس هزینه ها نیز برآیید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *