دسته‌بندی نشده

نحوه تشخیص تاریخ انقضای انواع لوازم آرایشی

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

با اینکه یکی از افتخارات ما در فروشگاه اینترنتی کویین لایف به دلیل فروش عمده انواع لوازم آرایشی، عرضه محصولات با تاریخ تولید جدید و نتیجتا تاریخ انقضای دور است، اما موضوعی که باید بدانید، این است که حتی اگر تاریخ انقضای یکی از لوازم آرایشی که خریداری می کنید، تا 3 سال دیگر هم باشد، باز به محظ باز کردن درب آن و اولین استفاده از محصول مورد نظر، تاریخ انقضایش تغییر خواهد کرد، اما اگر نحوه تشخیص تاریخ انقضای انواع لوازم آرایشی مختلف را نمی دانید، نیازی به نگرانی نیست و بهتر است که این مطلب را تا انتها با ما باشید تا آموزش های لازم را به شما عزیزان بدهیم.

تاریخ انقضای لوازم ارایشی تا چه اندازه مهم است ؟

در واقع توجه به تاریخ انقضای لوازم آرایشی از توجه به ترکیبات آنها و اصل و تقلبی بودنشان مهم است، وقتی تاریخ استفاده از یک محصول آرایشی تمام می شود، دیگر فرقی ندارد که اصل باشد یا تقلبی، در هر صورت، مشکلات عدیدی برای پوست شما به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال یکی از عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته، مسدود شدن منافذ باز پوستی و کمک به رشد باکتری های جوش و آکنه در آن است، علاوه بر این موارد، لکه های پوستی، تیرگی، کدر شدن، عدم عملکرد مناسب محصولات هنگام استفاده و حتی کمک به افزایش چین و چروک و تسریع فرآیند پیری پوست نیز از دیگر اثرات مضر استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته است. پس سعی کنید هنگام خرید له تاریخ انقضای آنها توجه داشته باشید.

چقدر طول می کشد تا تاریخ انقضای لوازم آرایشی برسد ؟

اینکه لوازم آرایشی و محصولات مخصوص میکاپ مختلف و حتی محصولات مراقبت از پوست و بهداشتی کی فاسد می شوند و یا اینکه کی تاریخ انقضایشان می رسد، بسته به حجم و نوع ترکیبات نگه دارنده ای است که در آنها استفاده شده است، برخی از لوازم آرایشی تا 5 سال هم بدون تغییر و تازه باقی خواهند ماند و به عبارتی تاریخ انقضای آن ها از زمان تولید 5 سال است.

اما این در واقع تاریخ انقضای محصول در صورت عدم استفاده می باشد و در صورتی که محصول مورد نظر را باز کنید، تاریخ انقضای آن تغییر خواهد کرد. به عبارتی برای هر محصول باز شده، مدت زمانی در نظر گرفته شده است، که اگر بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر بعد از استفاده از آن حتی به تاریخ انقضای روی محصول هم نرسیده باشید، باز باید محصول را دور انداخته و استفاده نکنید. در صورتی هم که زودتر از اتمام مدت زمان مشخص فاسد شدن، بعد از اولین استفاده به تاریخ انقضای روی محصول برسید، باز نباید از آن استفاده نمایید.

چگونه تاریخ انقضای لوازم آرایشی را بفهمیم ؟

بر روی همه لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست مختلف عدد تاریخ انقضا درج شده است، پس هنگام خرید به تازه بودن تولید محصول و دور بودن تاریخ انقضای آن توجه کنید ( دور بودن بستگی به مدت زمانی دارد که محصول در دست شما تمام می شود ) و هنگام خرید هم به تاریخ فاسد شدن و عدم قابل استفاده بودن آن توجه نمایید. پس اگر می خواهید مدت زمانی که می توانید بعد از باز شدن از لوازم آرایشی مختلف قبل از فاسد شدن استفاده کنید، جدل زیر را به صورت کامل بررسی کنید.

لوازم آرایشی

تاریخ انقضا بعد از اولین استفاده

رژ لب جامد

18 تا 24 ماه

رژ لب مایع

12 تا 18 ماه

برق لب

12 تا 18 ماه

کرم پودر

12 تا 18 ماه

کانسیلر مایع

12 تا 18 ماه

کانتور و هایلایتر غیر مایع

18 تا 24 ماه

پرایمر

12 تا 18 ماه

ریمل

3 تا 6 ماه

سایه چشم

18 تا 24 ماه

خط چشم های مدادی

18 تا 24 ماه

خط چشم های مایع

3 تا 6 ماه

تاریخ انقضا تونر

تا 12 ماه

تاریخ انقضا سرم صورت

تا 12 ماه

خط چشم های ماژیکی

6 تا 12 ماه

ماسک صورت

تا 12 ماه

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

یک نکته مهم …!

در نظر داشته باشید که با وجود اینکه به عنوان مثال یک رژ لب را می توانید بعد از باز کردن، به مدت 18 تا 24 ماه استفاده کنید، اما در صورتی که به خوبی از آنها محافظت و مراقبت نکنید، تاریخ انقضا و خراب شدن و فاسد شدن لوازم آرایشی که خریداریکرده اید، زودتر فرا خواهد رسید، پس حتما نکاتی که در ادامه در نگه داری از آنها برای دور کردن تاریخ انقضایشان برای شما عزیزان درج کرده ایم را به درستی رعایت فرمایید. تا در مدت زمان مذکو بتوانید از همه لوازم آرایشی که خریداری کرده اید، استفاده نمایید.

چگونه تاریخ انقضای لوازم آرایشی را بیشتر کنیم ؟

با اینکه ما خودمان لوازم آرایشی می فروشیم و نباید این راز را به شما بگوییم اما تحقیقات نشان داده است که خانم ها به طور متوسط در حدود 30 قلم از انواع لوازم آرایشی را دارند که تنها از 5 عدد از آنها استفاده می کنند. این یعنی بیشتر از 80% از آنها قبل از اینکه به اتمام برسند خراب می شوند، اما با راه کار هایی که در ادامه به شما خواهیم دارد، باعث می شوند که تاریخ انقضای لوازم آرایشی شما بیشتر از آنچه که باید گردد و دیر تر خراب شوند پس:

  • همیشه لوازم آرایشیتان را خنک نگه دارید : این را همه و حتی شما هم می دانید که دمای پایین حتی باعث حفظ غذا ها، گل و میوه ها و داروها نیز خواهد شد و شاید به آن توجه نکرده باشید که خنک نگه داشتن لوازم آرایشیتان باعث افزایش طول عمر آنها نیز خواهد شد. البته نکته ای که در خنک نگه داشتن لوازم آرایشی وجود دارد، این است که همه آنها را نباید خنک نگه دارید، در واقع برخی از لوازم آرایشی روزانه ای که مصرف می کنید با خنک شدن، سفت تر شده و ممکن است عملکرد لازم را نداشته باشند، اما اگر می دانید که فقط مهمانی به مهمانی یا عروسی به عروسی و یا هر از چند گاهی از برخی از آن ها استفاده می کنید، پس سعی کنید که آنها را خنک نگه دارید تا طول عمرشان کاهش نیابد.
  • براش ها و پد های آرایشیتان را تمیز نگه دارید : براش ها برای لوازم آرایشی مختلف استفاده می شوند روی صورت زده می شوند و در صورتی که تمیز نگردند و یا به تمیزی بر روی لوازم آرایشی دیگر استفاده نشوند، باعث رشد باکتری ها و سریع تر فاسد شدن لوازم آرایشیتان خواهند شد. پس همیشه بعد از هر بار استفاده همه پد ها و براش هایتان را حتما تمیز تمیز شسته و برای بار بعد تمیز نگه دارید.
  • باکتری را از لوازم آرایشیتان دور نگه دارید : شکی در این نیست که صورت شما همیشه بیشتر از سطح لوازم آرایشی که استفاده می کنید، باکتری و میکروب دارد، شاید برای برخی از لوازم آرایشیتان مقدور نباشد اما برای افزایش تاریخ انقضا و طول عمر لوازم آرایشی که استفاده می کنید، بهتر است که کمترین ارتباط ممکن را با به صورت مستقیم با پوست صورت شما داشته باشند، بدین ترتیب از باکتری ها و میکروب ها و آلودگی های سطح پوستتان مسون مانده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.
  • اجازه ندهید خشک شوند : با اینکه هوای آزاد برای بسیاری از اقلام، تازه کننده است، اما برای بیشتر لوازم آرایشی، باعث فاسد شدن می شود، به عنوان مثال لوازم آرایشی که مایع هستند و رنگ دارند همانند ریمل، سایه، رژ لب و .. را به هیچ عنوان نباید در معرض هوای آزاد قرار دهید، چراکه به سرعت از بین رفته و فاسد می شوند و بدون رسیدن به تاریخ انقضا خراب خواهند شد.

افزایش طول عمر و دور انداختن تاریخ انقضا لوازم آرایشی

سخن آخر و نتیجه گیری

در نهایت باید بگوییم که بررسی تاریخ انقضای لوازم آرایشی قبل از خرید و توجه به حفظ این تاریخ هنگام استفاده و جلوگیری از فاسد شدن آن بسیار مهم است و مهم تر از آن عدم استفاده از لوازم آرایشی فاسد است، پس اگر لوازم آرایشی فعلیتان فاسد شده اند، همین الان آن ها را دور انداخته و نسبت به خرید سری جدید اقدام کرده و اگر هم تا به الان موارد بالا را رعایت نمی کردید، حتما از این پس به آن بیشتر توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *